· 

Charis M. in de studio

Waarom met zulk mooi weer toch in die studio zitten werken is eigenlijk gekkenwerk. Maar daar had ik een reden voor, opnamen maken voor mijn langdurig zwart wit reeks “Puurheid van de vrouw”, waar ook deze sympathieke jonge dame was voor uitgenodigd.

 

Door omstandigheden hadden er weer eens enkele modellen forfait gegeven en kwam er zo tijd vrij voor nog wat anders te doen in de studio, niet verkeerd begrijpen hé. Van de rauwe fotografie die ik zinnens was te maken, werd ik verplicht om over te gaan naar een beauty shoot. Na het gedeelte van de zw/w opnamen de volledige studio omgebouwd voor de beauty shoot. Ondertussen maakte Charis zich op, om voor de camera te poseren en hadden we zo geen tijd verloren. Moet eerlijk bekennen het model hoorde beter thuis in het tweede gedeelte dan in het eerste, want haar mooie uiterlijke zou toch beter overkomen in een beauty shoot.

 

Het was ook de eerste keer dat ik Charis voor de lens had en kende ook niets af van haar poseer talenten. Daar de tijd ook enig rol van betekenis speelde, hebben we de shoot merendeels gehouden door portretten te maken en enkele ten voete uitgenomen beelden. Dat deze meid van aanpakken wist, kon ik al snel ondervinden door haar professionele aanpak en uitstraling. Haar heerlijke blik en de eeuwig witte tandpasta lach maakte alles goed, deze meid mag nog voor mijn lens komen stralen.

 

Het merendeel van de opnamen zijn gemaakt met een 3 punts belichting, waarvan het hoofdlicht (softbox) links van het model stond op 45° en rechts een doorschijnend paraplu eveens onder een hoek van 45°C, dus gekozen voor 2 diffusers wat een zachtere belichting geeft. Het hoofdlicht heb ik wel 1 1/2 stop hoger ingesteld om een vlakke belichting te vermijden. Eveneens een haarverlichting, waar ik gebruik maakte door een grit te plaatsen om alszo het licht iets meer te bundelen en beter te kunnen aansturen. Voor het model plaatste ik een reflectiescherm op de grond onder een hoek van 45° om alzo de schaduwen onder de neus op te vangen.

 

Technische gegevens: Objectief: Canon 24-105mm

 

Belichting: 1/125 sec – f:6.3 – iso 100

 

Verder wil ik Charis bedanken voor het model staan en hoop haar zeker nog eens terug te zien voor eender welke shoot of opdracht. Bedankt meid.

 

Hieronder enkele opnamen van 10 augustus.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0